tisdag 2 februari 2010

God morgon

Har funderat mycket kring PDK (det är ju så otroligt stort) Pedagogisk digital kompetens inefattar så mycket mer än vad jag först hade i tankarna. Den digitala kompetensen behöver självklart inta endast användas i ett undervisande syfte utan kan vara ett verktyg för både lärare och elever i allt från sökning av fakta till att använda sig av t.ex. en blogg. IT är i dag väldigt stort, men skolan har väl inte riktigt hunnit med i denna utveckling. Finns för det första kompetensen och viljan hos lärarna?För det andra: IT är framtiden, kommer skolan hinna i fatt??
Bara lite tankar=)

1 kommentar:

  1. jag tror att i framtiden kommer förmodligen dagens skola ha hunnit ifatt utvecklingen, men detta kan jag även se som något skrämmande. hur kommer inte skolan att se ut med alla datorer med mera, hur ska barn få den andra kunskap som dom behöver exempel att skriva. för jag tror att skolans utveckling kommer att gå så långt. varför ska det in fler datorer i skolan? de flesta barn har redan en dator på sitt rum där dom spenderar ett antal timmar hur nyttigt kan det vara för barnens hälsa? hur ska man göra för att utvecklingen inte ska gå för långt?

    gå gärna in och läs och komentera min blogg

    SvaraRadera